måndag 7 april 2008

Nedräkning

Om 2h och 35 minuter ska jag hem. Tills dess håller jag tummarna för att det inte regnar, så att jag inte har något att skylla på, utan måste ta en promenad till den där andra busshållplatsen.

Har ingen ork eller engagemang för arbete idag. Känner mig bara uttråkad. Kan bero på att jag sovit lite lite. Imorgon är det dock invägning, så tills dess är det lämpligt att vara utvilad. Måste upp när klockan ringer (varför blir det ALDRIG lättare?), hålla tiden och hinna med bussen kl 8 prick.

Får se vad garderoben erbjuder för vågvänliga kläder. Man vill ju inte att jeansen ska påstå att man gått upp i vikt när man snarare just kämpat sig ner i optimal storlek för dem! Det brukar bli små, tunna klänningar. Förra veckan övervägde jag till och med att ta av mig min ring, men det kändes inte helt försvarbart. Dessutom är jag sjukt rädd att bli av med den. Som om jag skulle förlora min älskling om den kom på avvägar.

2 h 30 min kvar...and counting.

Inga kommentarer: