onsdag 10 december 2008

Ett knapptryck bort

Tidigare under dagen beställde ett 100-pack ägglossningstester. Det är inget jag sagt, men jag frågade Finaste hur han såg på om jag testade när jag hade ägglossning, eftersom jag i så fall skulle ha bättre koll på om det fanns anledning till oro ifall samma sak skulle hända som i januari -08. Berättade att det fanns stickor man kunde använda för ändamålet. Han tyckte det lät bra, så när jag tror tanken har smält lite lagom får jag berätta för honom att stickorna är hemklickade. Jag tror inte han skulle lägga sig i det. Gissningsvis kommer jag att berätta när jag har ÄL, precis som jag gör nu när jag har mens, och han kommer att säga "OK", precis som han gjort då. Och han kommer att vara noga med skydd. Det är nog lite det som skrämmer mig. Tänk om han inte vågar sluta! Vad ska jag med min 10-åriga barnlängtan göra av mig då? Jag vill inte ha barn med en ovillig man, men jag vill inte heller riskera att det dröjer så länge att det inte går. I den tanken finns en god anledning till varför jag ska testa om jag har ÄL och när: För att veta om jag funkar så långt.

Inga kommentarer: