lördag 6 december 2008

Hårfint

Dagen har ägnats åt att gå på stan på orten där bröllopet ska stå. Med en karta och en lista på 17 olika frisörer har jag gått och kikat in genom fönstren hos dem allihop. Frisörer som inte såg ut att ha kvalitetsprodukter ströks, liksom de som inte hade en enda kund, trots öppet och massor med folk på stan. Det är trots allt julfesttider och man vill vara fin. Alla vettiga frisörer jag gått till har haft kalendern fulltecknad hela december. Tant- och herrfrisörer ströks från listan, lika snabbt som de som mer än gärna bjöd på restylanebehandlingar och dylikt hokus pokus. Nio frisörer kvarstår, så nu får jag fundera lite innan jag börjar ringa runt och prata pris. Faktorer som närhet till fik och därmed möjligheten att äta och få sig en fin kopp kaffe under ett uppskattningsvis tre timmar långt frisörbesök måste också beaktas.

Note to self: Måste komma ihåg att fråga efter kundtoalett när jag ringer.

Inga kommentarer: