fredag 19 december 2008

Om Muhammer inte kan komma till berget

Skulle på julfest igår och fick inte ihop tiden då jag skulle iväg med när mitt ÄL-test skulle tas. Eftersom det borde börja närma sig och jag var lite stressad blev det aldrig att jag kom att lägga en plastkopp i väskan. Tänkte att restaurangen nog skulle ha det, annars fick det lösas på annat vis.

När jag väl kom fram fanns inget att tillgå, så vad gjorde jag? Bad om ett vattenglas, vilket personalen förvånansvärt nog inte reagerade på, med tanke på att borden var dukade och både vatten och glas stod framme. Fick en liten kopp, smet in på toa och gjorde testet. De fem minuterna har aldrig känts så långa och jag var alldeles pirrig. Både för att bli påkommen med något ganska ohygieniskt och för att dessutom göra det i ett syfte som så dåligt går att bortförklara. Jag gör ju det för min skull, för att lindra oron och lära mig hur min kropp och testerna funkar.

Jag lovar på heder och samvete att jag diskade koppen så noga jag kunde med tvål och vatten! Men den kändes ju ändå äcklig efteråt och jag ska nog tänka efter före nästa gång jag måste iväg någonstans. Kanske ska hitta en bättre testtid än 17:30, kanske? Men det passar så bra med när jag slutar jobba. Ta det på vägen ut, liksom. Dock: Planera bättre och hitta en tid med fler fördelar än nackdelar.

Inga kommentarer: