tisdag 16 december 2008

Snurr

Sitter och känner mig yr. Har gjort det hela dagen. Vaknade av jordbävningen i morse. Kändes som om det stod en centrifugerande tvättmaskin på andra sidan om väggen som huvudändan på sängen står emot. Kravlade mig ur sängen, gick på toa och återvände till sängen. Klarade inte av att gå upp förrän halv nio.

Förutom yrseln har jag en tilltagande mängd fjärilar i magen. Jag är inne på testdag fem, men det är en timme kvar tills det är dags. Misstänker att stegring är på G, men man vet ju aldrig, med tanke på att jag nyss uppnått två veckor utan piller, dvs egentligen bara en fri vecka eftersom den första var det normala pilleruppehållet.

Kanske är det en förkylning på gång, kanske sömnbrist pga vintermörkret, kanske bara nervositet. Får se. Spännande, läskigt, insnöat, lite panik. Tänk om, tänk om, tänk om alla dessa stickor kommer att visa att jag inte har ÄL? Vad fan gör jag då? Bryter samman, dör? Återuppstår, lever vidare? Kan jag veta vad jag i så fall saknar...på riktigt?

Inga kommentarer: