söndag 7 december 2008

Och fyra små skor av trä

Begav mig ner på stan för att lämna tillbaka lite kläder jag köpt igår. Frukost, ipren och en dusch kan göra underverk mot döden! Tänkte att jag skulle åka buss. Jag hade tre mål: Ett som låg två busshållplatser bort, ett som låg tre busshållplatser bort och ett som låg fyra busshållplatser bort.

Självklart gick det ingen buss. Jag gick. Och blev förvånad över att det var rätt skönt. Ärendena klarades av och jag tog en kaffe på ett av de få ställen i stan där man inte erbjuds metallsmakande kaffe med överkokt mjölk. Beställde cappuccino och tiramisu - Vad annars, en hård söndag? Segade mig hemåt. På vägen bedrevs ponnyridning av sällan skådat slag: Röda luvor och renhorn... Stackars fålar! Jag tycker den där Staffan borde anmälas till djurvårdsinspektionen!

Traskade hemåt. Såg en tjej från festen kvällen innan. Hon kände inte igen mig när jag försökte hälsa. Lite lustigt, men ganska skönt. Eventuella foton från festen borde inte kunna användas emot mig ;-)

Inga kommentarer: