tisdag 16 december 2008

Konsten att flyga

Igår tänkte jag ta en öl med Münchenvännen, men han satt i möte till 21. Idag tänkte jag träna, men jag har fortfarande träningsvärk sedan fredagsgymmandet, men jag bokade ju imorgon till Tysken och på torsdag är det kalas. Gud vet hur jag mår på fredag... Får se om jag får ledigt då. Man KAN ju ta det lugnt på kalaset kvällen innan och sova ut ordentligt dagen därpå. Skulle ju vara optimalt. Sedan toppa med att avsluta alla julklappsinköpen och hamna under budget, fast man köpt finaste stuffet till alla nära och kära. Baka lite lussebullar, koka knäck och sy klart den där duken. Pynta lite lagom. Sannolikhet? Ungefär samma som den för att jag skulle lära mig hantera Kraften och bli Jedimästare.

Douglas Adams skrev om konsten att flyga. Nu är han ju tyvärr avliden sedan flera år, annars hade jag nog hoppats på att han skulle skriva något om konsten att träna. Hur skulle det gå till? Kasta sig in i ett godisregn och lyckas träffa löpbandet? Springa fem kilometer medans man kör lite biceps- och tricepsövningar med hantlar och ändå lyckas pressa sig under 25 minuter. Utopi?

http://www.csd.uwo.ca/~magi/personal/humour/General_Audience/The%20Art%20of%20Flying.html

Inga kommentarer: