tisdag 15 juli 2008

Semester-jet lag

Det blev ingen träning på hela helgen. I princip ingen rörelse alls, om jag ska vara ärlig. Det fanns inte ork, knappt tid och med alkohol i kroppen blir träningen bara fel i alla ändar. Igår blev det dock en promenad (att den gick in och ut genom affärer ser jag som en klar bonus).

Idag skulle det dels vändas dygn, dels tränas. På fredag måste vi nämligen gå upp halv fem, så jag tar gärna ut lite sorg i förskott. Delad sorg, m.a.o.
  1. Löpband
    • 1 km 5:24
    • 2 km 10:35
    • 3 km16:04
    • 4 km 21:36
    • 5 km 27:34
  2. Flies (40 x 12 x 3)
  3. Bakvända Flies (30 x 12 x 3)
  4. Chins (143-76=67 x 11 x 3)
  5. Dips (143-76=67 x 13 x 3)
  6. Axelrotation (3 x 12 x 3)
  7. 5 km sittcykel 14:08
Kom hem och lagade en linsgryta, sköljde ner med en massa vatten. Gjorde mig iordning och traskade ner på stan med Finaste. Det blev i princip samma runda som igår, men den här gången kändes det i benen!

Tog en tur förbi en vintagebutik i stan. En av den sorten som har fina (designer)kläder som inte luktar illa. En där jag, som avskyr second-handaffärer, faktiskt skulle kunna tänka mig att handla. I fönstret fanns en fantastisk 60-talsklänning i brokad som jag blev förälskad i, men affären har stängt fram till torsdag eftermiddag. Då ska jag nog ta mig en tur och höra vad den kostar och om man får prova. Skulle passa finfint på det där bröllopet vi ska på i augusti. Fast kemtvätt först i så fall! Lite får man hålla på sina principer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Även jag har fallit för second hand, iaf då det gäller designkläder. Jag som för några år sedan hellre köpte billigaste billigaste nyproducerat än designkläder begagnat. Min smak har förändrats...