tisdag 29 juli 2008

Komma sent, gå tidigt

Andra arbetsdagen efter semestern. Jag har...
  • frukostfikat en timme
  • meckat e-post och fått besök av IT (som hävdade "användarfel", men det lyckades jag motbevisa. Tyvärr inte när äckelkäcke gubben var på plats).
  • lunchat en timme och i samråd med ett par kollega konstaterat att jag kan fördela en semesterdag på hela veckan och därmed gå lite tidigare varje dag. Målet är dock att vara på plats under kärntiden och att jag ska få något lite ut av tiden. Efter en dryg månads dötid på mitt sista uppdrag innan semestern och sedan semestern ovanpå det, så känner jag mig dock lite trögstartad.
  • börjat uppdatera mig om six sigma
  • promenerat de 3½ kilometrarna hem via shoppingstråket. Det blev säkert längre än 3½ km, men å andra sidan tog det två timmar att komma hem också. Bytet blev bl.a. ett par byxor och en top.

Inga kommentarer: