söndag 13 juli 2008

Slitage

Gårdagen skulle ägnats till styrketräning, men eftersom fredagen blev lite sen och det fanns mycket att göra i fråga om förberedelser inför att vi skulle få gäster idag, blev det inget med det.

Lördagskvällen var vi på kalas för att fira att ett par utlandsvänner var hemma på besök. Jag var en duktig flicka som drack varannan vatten, men på något sätt fick jag nog ändå i min en hel flaska vin. Det var visserligen ekologiskt, men ingalunda adekvat doserat. Jag kände mig inte direkt berusad och det tog ändå 6h att konsumera densamma, så kanske var känslan inte så missvisande?

Eftersom det hann bli älsklings födelsedag fick han ha sista ordet i diskussionen Hemgång Vs. Utgång och han valde det senare. Roligt att gå på ett ställe där han aldrig varit, resonerade han, och dessutom hade vi väl roligt för att gå hem. Hmmm...nåja. I kön blev jag varse att min mobil saknades, men även att jag omöjligen skulle ha kunnat tappa den på vägen. Kvar hemma hos festfixaren m.a.o. Jag, som normalt brukar nojja något enormt när dylika saker händer kom överens med en vän om hur överlämnandet kunde ske, ryckte på axlarna och traskade in på klubben.

Det var svettigt, det var desperat och det var ganska obehagligt klientel. Jag mindes det som illa, men inte riktigt i den omfattningen. Funderade på om det inte var fler än lämpligt i lokalen. Alla stod som packade sillar. Trevligt sällskap övervinner alla problem dock. Sprang dessutom på andra vänner därinne. Kramar, småprat, sedan gav vi upp. Vinkade hej då, önskade lycka till till singlarna och traskade hemåt. En liten tur om ett hamburgerhak och en liten hamburgare vars att mumsa på sista biten hem. Galet gott!

Frågan är nu om vi kom hem sent eller tidigt. Enligt tidningsbudsdefinitionen då, alltså. Vi träffade ett på gatan, men vår egen kom inte förrän efter sänggåendet.

Och idag? Jo, lite yr, men det botades med vatten i massor och ipren. Serverade födelsedagsbarnet frukost på sängen tillsammans med alla kort som kommit och mina två presenter. De gick absolut hem, så jag blev glad jag med :-)

Efter städning och tårtbygge kom några gäster och det blev kaffekalas. Fler presenter, mycket kattklappning och lite bildvisning från Älsklings förra Gotlandssemester och hans och min Londonresa i våras.

Nu pustar vi ut efter middagspizzan. Det var ett gott tag sedan vi åt något dylikt! Matfronten har förbättrats på sistone. Ett avsnitt av House på det och dagen är komplett.

Inga kommentarer: