fredag 18 juli 2008

Uppe med tuppen

Klockan ringde kl 6 i morse, men det var först kl 7 jag lyckades kravla mig ur sängen. Zombietrött och jetlaggad åt jag frukost. Min käre sambo var så trött att han knappt kunde läsa tidningen och beordrade bokstäverna att vara still ;-)

Chokladzombien gjorde morgonsurf, läste Elle (konstaterade att den redan var läst från pärm till pärm och från juni), började skriva packlista och hämtade resväskan i förrådet. Sen kollapsade jag i soffan på Älskling som höll på att somna, efter tre timmar i (någorlunda) vaket tillstånd. Vi enades om att göra oss iordning och gå och ta en kaffe på mitt stamställe vid torget. Fastän alla persienner var uppdragna var det en betydande ljusskillnad att komma ut, fastän vädret var grått.

Vi satt tysta bredvid varandra och tittade ut i intet medan vi drack varsin omtänksamt tillredd kopp kaffe. Fantastiskt skönt.

Inga kommentarer: