onsdag 30 juli 2008

Tredje gången...gillt?

Tredje arbetsdagen efter semestern. Jag har...
  • frukostfikat en timme
  • fortsatt läsa in mig på six sigma. Tappat koncentrationen tre gånger per minut och fått läsa om allt lika många gånger.
  • lunchat en timme.
  • surfat skor och väder.
  • försökt läsa vidare om six sigma, men gav upp när en lovande rapport var så full av stav-, grammatik- och andra fel att jag fick krupp. Jag är trots allt lingofil. (Och har därmed formulerat om och om igen vad jag skulle sagt till författarna om de stått mittemot mig. Det skulle inte vara vackert, men i alla fall korrekt svenska).
  • provat att ta en annan väg hem. Garanterat längre än den vanliga. Tappade nästan sugen, men nu jävlar... Eftersom gymmet ligger i grannstaden och det kommer att ta för lång tid att ta sig fram och tillbaka för att träna får det bli minst en promenad om dagen.

Inga kommentarer: