onsdag 2 juli 2008

FörsKRÄKligt

Begav mig till gymmet idag. Det var svårt, men det gick. Tog lååång tid på mig i omklädningsrummet. Försökte komma på anledningar till att inte träna. Efter ett tag var jag dock tvungen att bege mig ut where the action is, bara för att se att samtliga löpband var bortplockade. Jahapp. Vad göra? Temat för dagen var ju konditionsträning.

Kom att tänka på att nybörjargymmet som ligger lite avskilt hade ett löpband förr i tiden och gick dit. Mycket riktigt stod där ett nytt och fint löpband! Så jag klev på, konstaterade att det hade en förinställning som skulle omöjliggöra mina fem kilometrar, såvida jag inte tog dem i två etapper och tänkte att det var godkänt.
  1. Löpband
    • 1 km 5:43
    • 2 km 11:03
    • 3 km16:49
    • Några minuters paus (subtraherade från totaltiden)
    • 4 km 22.29
    • 5 km 28:38
  2. 5km sittcykel (14:13)
Just innan jag nådde mina fem kilometer gjorde min mage uppror. Den ville göra sig av med lunchen ajg ätit två timmar tidigare och var väldigt bestämd med detta. Jag fick avsluta med handen för munnen, sura uppstötningar och djupandningar för att inte kräkas. Det var visserligen ovanligt varmt i lokalen och jag svettades så mycket att jag drack min liter vatten på halva tiden mot normalt. Kanske var det det som gjorde det? Att sedan nästan direkt sätta sig på sittcykeln trodde jag inte skulle gå, men det gick hur bra som helst. Jag upplevde inte att vattnet skvalpade runt som det kan göra ibland. Jag kände mig inte heller illamående. när magen ville vända sig kom det därför som en total överraskning. Var jag så uppe i mitt springande att jag missade att kroppen försökte säga något tidigare? Att jag inte mådde illa på sittcykeln talar ju för att jag fått i mig mer vatten än vad magen tålde på en gång och att den föredrog när jag satt ner, även om jag ansträngde mig.

Hur som helst behövde jag med min minimala blåsa inte gå på toaletten en enda gång på fyra timar. Innan passet och sedan efter träning, omklädning och 2½h bio. Jag hade dessutom kunnat vänta ett gott tag till. Drack mycket vatten under middagen efter filmen iaf.

Inga kommentarer: