måndag 28 juli 2008

Gotland IV

Tisdag: Denna morgon vaknade vi till fågelkvitter utanför fönstret, istället för fullt slagsmål och fullhalsade vrål. Det hade kunnat vara en fin morgon. Egentligen var det det under omständigheterna, för Älskling gick och hämtade lite frukost på sängen: Äppeljuice och en skiva melon, så att jag skulle få upp ångan lite innan den riktiga frukosten (som inte blev mycket större). Efter tandborstningen däckade vi på sängen i ett par timmar, men därefter mådde jag också lite bättre, så vi gav oss iväg till Ljugarn där vi lunchade. Under de två timmar som vi därefter tillbringade med att försöka gå en 2 km lång promenad längs stranden och ta en fika mådde jag dock så illa att jag fick pausa flera gånger. Till slut mådde jag så dåligt att jag grät. Det var bara att åka hem till pensionatet och vila.

På kvällen visade det sig att restaurangen inte hade öppet och vi styrde färden mot Ljugarn igen. Tapas till kvällsmat serverades av lagom oengagerad personal. På uteserveringen underhälls vi dels av en medelålders kvinna som gått miste om en del av "sitt" arv till sin mors sambo, och kvinnans aldrig sinande klagomål över detta, samt ett gäng tonårstjejer varav en gick på om alla dumma saker hennes pojkvän gjort (hon var visst säker på att han varit otrogen med en kompis till henne, men ingen av dem erkände och till sist tröttnade han på henne och sa att hon inte fick komma på en fest, vilket hon verkade se som bevis). det framkom inte varför hon inte bara dumpade honom och gick vidare, men en annan har väl inte varit bättre när det begav sig.

Inga kommentarer: