måndag 28 juli 2008

Gotland V

Onsdag: Dags för avfärd! Båten skulle gå 17.05, vi skulle checka ut kl. 10 och med tre kvart till Visby och tidigast avfärd därifrån kl. 15.30, innebar det att vi skulle komma att ha nära nog fem timmar till sightseeing. Jag var fortfarande inte återställd, men sjukan verkade halveras för varje dygn som gick.

Vi åkte till stan, ställde bilen och tog en tur om hamnen. Såg backslicks, Emil Jensen och en glassaffär med över 100 sorter och som var så varm att jag fick gå ut direkt igen. De hade lakrits-Violströssel. Såg fint ut, men jag mådde illa. (Jag kom fram till att jag inte vill bli gravid under sommaren. Varmt, tungt, lukter och illamående går bara inte ihop).

Vi fick gratis sockerfri festis (finemang om det inte varit för att magen knappast tålde konstsocker), såg plastförstärkta flickor i ytte-pytte-bikinitrosor som solade topless (på mage) i fören på förtöjda båtar (utanför glassaffären). Har man betalat för dem antar jag att man vill visa dem, men jag vill inte se (är såklart ändå sjukt nyfiken).

Efter ett tag var vi sjukt trötta på Visby och begav oss till båten. Det visade sig vara en lastavgång, så istället för 1300 passagerare, var vi bara knappa 200. Mycket lugnare än på vägen dit. Skönt! Körde av båten vid åtta på kvällen och styrde kosan hemåt. Halv två satte vi nyckeln i dörren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja du, en del blir inte illamående alls under sin graviditet. Det verkar vara väldigt individuellt och olika från en graviditet till en annan. Mitt hopp till nästa graviditet är att jag inte ska må illa alls. Att mina 5 månader med kräk i den första var för dem båda. Luktsinnet tror jag tyvärr inte att man kan göra något åt. Lite parfym på fingret så att man kan dölja näsan i handen vid behov var mitt sätt att tränga undan svettiga vitlöksstinkande typer i en trång, varm och fuktig tunnelbanevagn...